četvrtak, 3. svibnja 2018.

DalmacijaBiz kao platforma s ciljem poticanja i promoviranja poduzetništva u Dalmaciji

Dalmacija po svim relevantnim pokazateljima ne stoji dobro gospodarski u odnosu na ostatak Hrvatske. Sve dalmatinske županije se zapravo nalaze po sredini u razvijenosti između onih najrazvijenijih sjeverozapadnih županija i najsiromašnijih na istoku zemlje.

Iako situacija nije toliko ni loša u prosjeku u odnosu na neke hrvatske regije koje su zaista propale i ekonomski i geografski, sama razvijenost dalmatinskih županija je neujednačena. Tako je i sama Zagora demografski i ekonomski stradala kao i slavonske županije.

No, ono što je posebno problematično je što ne postoje više ni jaki gospodarski subjekti na nacionalnoj razini, a stanje malih i srednjih poduzeća je slično ostatku Hrvatske.

Korijeni dalmatinskog zaostajanja u odnosu na ostatak Hrvatske, ali postoje već od srednjeg vijeka. Ne ulazeći detaljnije u razloge, činjenica da je ta razlika kroz povijest nekad manja, a nekad veća.

Osjeti se nedostatak poslovnih sadržaja u medijima


Dalmacija ne zaostaje samo po gospodarskim pokazateljima, zaostaje i medijski. U samim dalmatinskim gradovima postoji niz portala, radio postaja i printanih medija, ali se ipak osjeti zaostatak u odnosu na Zagreb. Tako u cijeloj regiji ne postoji jedna regionalna televizija, nego su televizije podijeljene po županijama. Ne postoje niti zajedničke emisije koje bi obuhvatile događanja u cijeloj regiji. Niti jedna nacionalna televizija nema središte u Splitu, iako je Kanal 5 neuspješno pokušavao dobiti nacionalnu koncesiju. To i ne bi trebao biti velik problem s obzirom na to da je digitalizacija značajno povećala broj emitera.

Ostale nacionalne kuće imaju svoja dopisništva iz Splita i nekih drugih gradova, ali to je u globalu gledano nedovoljno. Pogotovo za HRT koji se među ostalim i financira od pretplate više od 800.000 građana iz južnih dijelova Hrvatske. Ukinute su i posebne županijske panorame koje su bile jedino svjetlo u medijskoj tami.

Poseban problem postoji kod poslovnog sadržaja. Slobodna Dalmacija, lokalni portali i televizije, kao i svi ostali nacionalni elektronski, printani i drugi mediji prate poslovna događanja u dalmatinskim mjestima. No, činjenica je da ne postoji niti jedan utjecajan lokalni portal koji bi se bavio isključivo poslovnim temama. Postoji manjak sadržaja i što se tiče blogova.

Potrebena je platforma koja će pratiti uspješne projekte


Postoji i nedostatak aktivizma. Pogotovo kod dominantno ekonomskih tema. Iako su zadnje godine pokazale ,kroz razne lokalne inicijative i nogometne, kako su mogući određeni pomaci.

Jedina svjetla točka su zapravo nove tehnologije gdje IT scena pokazuje zavidljivu aktivnost te se u tim stvarima toliko i ne osjeti velika razlika u razvijenosti.

Osjeća se i pomak u organiziranju raznih klubova mladih. Pogotovo u organiziranju koje ima za cilj poticanje poduzetništva kod mladih. Često je to povezano i sa startupovima i novim tehnologijama.

Sve te razne aktivnosti su posebno bitne zbog toga što sve veći broj mladih ljudi odlazi iz Hrvatske. Jedan od razloga odlaska uz naravno loše radne uvjete i nemogućnost zapošljavanja je i loša atmosfera stvorena u društvu. S obzirom na to kako je stvaranje dobre atmosfere koja potiče razne projekte preduvjet i stvaranja boljih radnih uvjeta i uređenije države, potrebno je intenzivnije pratiti svaku poslovnu aktivnosti mladih osoba.

DalmacijaBiz upravo ima za cilj stvoriti platformu koja bi putem blogova, društvenih mreža, pa eventualno u budućnosti i udruga ili poduzeća pružila dodatnu podršku ekonomskom razvijanju lokalnih sredina. Među drugim ciljevima su i razvijanje financijske pismenosti građana, jačanja ekonomskih tema u javnosti, veće zaštite interesa poreznih obveznika, poticanje malog i srednjeg poduzetništva, ali i nuđenja rješenja sa stajališta ekonomskog liberalizma.

Nema komentara:

Objavi komentar